All you need is..Airlie Beach

10 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

We zijn er! Airlie Beach, the gateway to the Whitsundays. We vertrekken 's morgens naar het centrum van Airlie Beach, wat een paar mins van ons park afligt. Het is een gezellig, schattig kustdorp met kleine winkeltjes, een mooi strandje met veel grote palmbomen en heel veel eettentjes. De zee is weer prachtig. Er hangt een relaxte sfeer en er zitten hier veel backpackers.

We hebben redelijke trek dus gaan aan zee ontbijten bij een strandtentje. De serveerster geeft aan dat het een half uur kan duren, aangezien het er erg druk is. Het eten ziet er allemaal heerljik uit dus we besluiten te wachten. Na 45 mins vraagt Tom aan de serveerster hoe lang het nog gaat duren..ze hebben onze bestelling niet doorgezet, ze zijn ons vergeten :( We barsten inmiddels van de honger. De manager van de tent geeft aan dat we binnen 10 mins ons eten krijgen en niets hoeven te betalen, dus dat doen we en het eten smaakt goed; een engels ontbijtje voor gratis;).

Airlie beach heeft een prachtige lagoon aan de zee met een wit zandstrandje en grasvelden met overdekte BBQ plekjes. We wandelen er doorheen en zien al veel mensen heerlijk zonnen. Wij moeten nog even wachten, want met de huurauto halen we eerst wat boodschappen. Wel zo handig. Daar aangekomen staan we voor een dichte deur..het is labour day; een officiele vrije dag..oops en nu? Water drink je hier niet uit de kraan bijvoorbeeld.. We rijden terug naar het park en de receptie wijst ons op een IGA, die wel open is. Gelukkig, nu kunnen we water inslaan!

's Avonds gaan we weer naar de stad. We lopen eerst een stukje van de bicental walk, die langs de kust loopt van Airlie Beach naar Cannonvale. Wij lopen nu een klein stukje (1,2km) naar Abell Point Marina en terug. Een haventje met supermooie jachten en zeilboten. We kijken daar naar de zonsondergang en net op het moment dat we tegen elkaar zeggen hoe goed we het getroffen hebben begint een gitarist even verderop in een havencafe "redemption song" te zingen van Bob Marley, een nummer dat we beiden geweldig vinden. Dus dat was even een "Is dat nou toeval?" momentje.

Weer terug in het centrum eten we in echte Ausie stijl tussen de backpackers een rump steak met chips & salad. Om je heen grote schermen met rugby. Oude rock nummers. Beer en red wine erbij voor 15 Dollar per persoon, omgerekend zo'n 9 euro per persoon, mooie deal! En supergezellig!

Op 6 oktober hebben we de huurauto voor het laatst, dus maken we er nog even goed gebruik van. Eerst even een wasje doen. Gelukkig hebben ze een laundry hall op het park met wasmachines en drogers, dus we doen makkelijk, we gooien 4 dollar in de automaat en draaien maar..We lopen ook nog even naar de receptie om de trip naar de Whitsundays te boeken, spannend! Dat lukt voor morgen, YEAH!

Vandaag rijden we naar het zuiden, naar Shute Harbour. Het is een klein tochtje met de auto, zo'n 4 km. Een prachtige omgeving; tropisch en heuvelachtig met mooie huizen met veranda's in de bergen uitkijkend over een blauwe zee, wat wil je nog meer? Hier zouden we ons wel zien wonen zeggen we tegen elkaar. Eenmaal uit dromenland en over de berg zien we de haven. We lopen het strand over en zien twee bootjes, waarvan een genaamd: Dream on..hmmm.

Na hier wat rondgekeken te hebben rijden we terug naar het noorden en nemen de beachroad. We komen in Cannonvale aan. Tom gaat tussen de rotsen krabben en andere zeedieren spotten. Jessica zoekt een mooie rots op en geniet van het uitzicht, de krabbenspotter en schrijft tussendoor even haar reisverhalen mee in het reisdagboek.

Inmiddels is het tijd om de auto in te leveren bij Europcar. Hij is weer goedgekeurd, geen aanrijdingen met Skippies gehad. En nu een duik in de lagoon, daar zwemmen we wat baantjes (en zwemmen we er hopelijk weer wat chips en  steak af..) en liggen we de rest van de middag lekker in de zon..niets te doen. En in gedachten onze mooie trip morgen naar de Whitsunday Islands! xx