De wildernis met een snufje silky sand..

16 oktober 2015 - Proserpine, Australië

Het is inmiddels al 8 oktober, wat gaat de tijd snel. We doen de gordijnen open en..regen. Enkele minuten later valt ook de elektriciteit uit. Dan merk je hoe vaak je het gebruikt. Noodles eten? Oh nee, de waterkoker werkt niet. Vandaag is even een dagje aanmodderen dan maar. Naar de IGA, ook een supermarkt, deze zit op loopafstand van onze camping. We kopen wat sausages voor op de BBQ vanavond. Samen BBQ-en bevalt ons wel. Lekker rustig, buiten en wat kletsen met de andere reizigers.

Bij terugkomst is het nog steeds bewolkt, maar het regenen is gestopt, dus gaan we nog even naar het zwembad. Tom besluit het kids waterpark in te gaan, drukt op een knop en alle water sproeiers gaan lopen, emmers klappen om met water. Het is op dit moment te droog in Australië en wij helpen even mee aan het verspillen van water denken we als de knop al is ingedrukt..Maar eerlijk is eerlijk we hebben ons vermaakt als twee grote kinderen; van glijbanen en al. Een grote emmer die omklapte met liters water veroorzaakte echter iets minder fijns; Jessica verloor haar bikini broekje (genant..), gelukkig was Tom de enige in de buurt (hopen we..). Hij kon hier wel smakelijk om lachen en Jess kreeg het de komende dagen nog vaak te horen..

Na nog een dag warm, maar regenachtig weer, komt er weer een betere dag gelukkig. We bezoeken de markt in Airlie Beach. Een marktje aan de zee met veel prulletjes, kleding en etenswaar wat mensen zelf verbouwd hebben. Hier kopen we nog een bijzonder kadootje voor iemand met de tekst "Life is a journey, not a destination". Diep;). Vervolgens lopen we de complete beachwalk van Airlie Beach naar Cannonvale van 3900 stappen, heerlijk!

Op 11 oktober brengen we een bezoekje aan de lagoon. Het weer is weer zoals het moet zijn dus tijd om te chillen bij zee en in de lagoon. Zonnen, want we horen dat het weer in NL niet te best is. Even wat vitamine D meepakken nu het nog kan.

Maandag 12 oktober belooft een dag vol Aussie dieren, we gaan naar Bredls Farm. Ongeveer 90 mins landinwaarts rijden via Proserpine. Onderweg is het al prachtig. Uitgestrekte vlaktes met eucalyptus bomen met af en knalrode bloemen tussen de aardetinten. Queensland is de tweede staat die we bezoeken na Northern Territory en zowel de kust als het binnenland is prachtig. We zien ook minder leuke dingen, we kijken uit naar levende kangaroos en wallabies, maar hebben er inmiddels al meer dan 10 dood langs de weg zien liggen. Aangereden tijdens het oversteken. Heel sneu. Bijna even 'normaal' als bij ons een platte eend op de weg. Gelukkig zien we er ook genoeg rondhuppelen in de velden. Een mooi gezicht.

Via een onverharde weg komen we aan bij Bredls farm, een mooie oude boerderij in de middle of nowhere. We worden verwelkomt door een gids, die de gehele dag bij ons blijft aangezien het een natuurpark is en geen 'beschermde' omgeving als een zoo. Lees, de beesten zitten dus veelal niet achter een hek, maar leven in het wild. Ze noemen het ook wel klein Kakadoo National Park, wat bij Darwin ligt. We gaan eerst naar de cassowarries. Deze grote dinosaurus vogels mogen we voeren. Hele tomaten of een stuk banaan. Vervolgens komen we op een overdekte binnenplaats aan. Hier mogen we een aantal dieren vasthouden: Wurg- en bijtslangen, wallabies, emu's, possums, een koala en dragons. Deze laatste had Jess vast. Er liep ook een ree rond, die heel nieuwsgierig rond aan het snuffelen was. Jess is niet echt opgegroeid met beesten en dus al helemaal geen ster in het vasthouden van rare beesten. Toch de dragons vastgepakt..de ree komt erbij staan en begint te knabbelen aan de staart van de dragon, die dit logischerwijs niet fijn vindt. De dragon raakt in paniek en Jess nog meer..wat doe je dan? Gewoon het beestje van anderhalf meter hoogte laten vallen, die hier niet op gebouwd is *schaam*. Vervolgens zijn we met een soort van vrachtwagen met kooiconstructie de wildernis in gereden. Hier hebben we nog wilde kangaroos gezien, krokodillen, veel vogels, een buffel en voor de rest natuurlijk de prachtige natuur. Ten slotte kregen we eenmaal terug een lunch aan een watertje met tientallen schildpaden, geweldig! Weer een mooi dagje!

Weer twee dagen relaxen volgde hierop en toen was het alweer tijd voor onze laatste dag in Airlie Beach. We hebben besloten gewoon voor een tweede keer de Whitsundays te bezoeken. Gewoon omdat het zo mooi is en we graag ook de inlet lookout wilden bezoeken. Dit is een plateau op een berg die uitkijkt over Whitehaven Beach en Betty Beach met een adembenemende combi van een witte landtong en tientallen verschillende soorten blauw op zee. Het valt gewoon niet te omschrijven. Zie de foto's (soon). Dit hadden we met de vorige tour niet gedaan. Dus we hebben weer een volle dag een tour gehad met snorkelen, varen met een grote motorboot en speedboot, een tocht de bergen in met 3 mooie uitzichtpunten en heerlijk relaxtijd gehad op Whitehaven Beach. We zien onderweg met de speedboat naar Sharky Beach nog een schildpad van minimaal 1,5 meter groot. Dit zijn zulke bijzonder beesten om in het 'echt' te zien! Een mooie afsluiting van deze bestemming.

En nu zitten we alweer in Sydney. We zijn vanmorgen van Proserpine (een superkleine luchthaven met twee gates) naar Brisbane gevlogen. Vanuit Brisbane weer in anderhalf uur naar Sydney. Tijdens de landing tipte de achterbuurman van Jess ons dat hij vier bultrugwalvissen zag bij Botany Bay. Helaas zagen wij ze in die laatste 3 minuten niet meer. Maar..ze zitten er dus wel dus we gaan snel spotten in die buurt!

Heerlijk weer voor Jess om hier in Sydney aan te komen en voor Tom een nieuw avontuur. We kopen bij aankomst direct twee opal cards, soort van OV kaarten, waarmee we lekker onbezorgd kunnen reizen. We zitten immers in Cremorne Point, wat gescheiden is van Sydney doormiddel van de Parramatta rivier, dus we zullen veel met de ferry reizen. Vanuit de luchthaven reizen we met de trein naar Circular Quay, de haven. Hier vanuit nemen we de ferry naar onze crib. Een superleuk appartement. We eten sushi en teriyaki kip bij een japanner; we hebben heerlijk gegeten, allebei met stokjes;) Tom had een portie patat erbij en ze serveerde hier drie soorten kruiden bij. Dus geen vette mayo, maar je frietjes dippen in kaaspoeder, currykruiden of paprikakruiden. Heel leuk en lekker! En dan kwam bij thuiskomst in het park voor ons appartement het adembenemende uitzicht van de skyline van Sydney. We zitten hier perfect! Rustig, maar met de bruisende stad binnen handbereik. Wij gaan genieten van deze top stad en vertellen jullie in ons laatste blog meer! See ya mates!xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ma / Sarina.:
    16 oktober 2015
    Hi lieverds, wat hebben jullie weer veel gedaan en meegemaakt! Wauw. Jess, jou moeten we toch wat meer dierproef maken denk ik, aaahhhh arme dragon. Hoop dat jullie er beide niets van overgehouden hebben behalve dan wat " schaam, schaam".
    Geniet nog van die wereldstad, en maak er een heerlijke stadse laatste week van! XXX ma/ schoonmama
  2. Croc Dundee:
    17 oktober 2015
    Hope it didn't become a dragoff. Beautiful pictures! Beautiful country. Enjoy the city, the wharff, Opera House, and the people in your last week in Aussie. Remember where we had dinner once? I think it was an Italian with opa and oma...
    See you in the weekend I hope.
    Love,
    Croc D.