Paradijsje op aarde: Whitsundays!

10 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

Het is inmiddels 7 oktober en we worden om 7.05u door Whitsundaycruises opgehaald: We gaan met een catamaran een hele dag varen rond de Whitsunday eilanden. We komen aan bij de haven en mogen snel aan boord van de Camira, een paarse catamaran. Wat een prachtige zeilboot! We zitten met nog zo'n 40 andere mensen aan boord; New Zealanders, Engelsen, Schotten, Duitsers, Zweden, Japanners, Amerikanen en... jawel hoor ook weer een aantal Nederlanders steken hun hand op. Grappig dat je waar je ook gaat, altijd wel een paar NL-ers tegenkomt. De boot heeft van die doeken horizontaal over de voorzijde gespannen, waar je op kunt liggen. Tussen de gaatjes kijken je zo naar de zee onder je, erg mooi.

De tocht begint weer met bewolkt weer. Het is wel warm, maar er zijn veel tropische stormpjes. Toch niet weer een ervaring als in Cairns.. Maar nee, eenmaal op zee begint de lucht open te trekken, gelukkig! We varen rond de 20 knopen, vrij snel dus en het voelt zo vrij op die open zee. 100% ontspannen en relaxen:). Er wordt omgeroepen dat de morning tea met een biccy klaarstaat, lekker wakker worden.

We varen langs Dumbell Island. Voor de kust worden we afgezet met een speedbootje inclusief ons wetsuite en snorkel materiaal. De suite hebben we aan vanwege Marina stings; een steek van zo'n beest kan flink pijn doen en je in een shock doen belanden dus dat voorkomen we liever. Je voelt je ook gelijk wat beschermder. Alleen nog hopen dat Jaws niet in de buurt is, ver in zee zwemmen is toch wel spannend..

We laten ons in het water vallen en snorkelen samen over het rif. Dit is 1 van de mooiste dingen die we ooit gezien hebben. Omdat we dieper op zee gedropt zijn is het water veel helderer en het rif een stuk mooier dan we in Cairns gezien hebben.  We gaan al snorkelend rakelings over gekleurd koraal; roze, groen, paar, oranje..het lijkt wel een andere wereld. En die vissen, je ziet allerlei tropische vissen, echt superveel, om je heen zwemmen. Af en toe een fikse vis, waar we toch even in elkaars hand knijpen van jee...

Na 1,5 uur gaan we weer de boot in. We hebben afgesproken dat we dit nog eens gaan doen, want dit is zooo gaaf. Whitehaven Beach is onze volgende bestemming. Dit is een strand met zand dat pijn doet aan je ogen zo wit en water zo helder en lichtblauw..En ja we zien het opdoemen en de plaatjes kloppen met de werkelijkheid. Adembenemend mooi. 99% silky zand, als je erop loopt knarst het. Er zwemmen kleine witte visjes en turtles aan de kust. We lopen langs de kustlijn en het is echt puur genieten. We zwemmen hier wat, zonnen even en dan is het alweer tijd voor de terugtocht. Maar niet zonder BBQ lunch. Deze staat voor ons klaar als we terug op boot zijn. Allerlei salades, pasta's, makreel, beef en gemarineerde kip. Oftewel, Lekker! Tom mag wat meer vlees omdat hij een beef diet heeft volgens de organisatie (Beef diet: Je lust geen groenten en salades). We mogen ook de gehele dag bier, wijn, fris en water pakken uit de koelkisten. Relaxed.

De terugtocht gaat langs Hamilton Island. Hier hebben sterren als Sharon Stone, Nicole Kidman en Julia Roberts een huis. En jeetje als je die huizen ziet; tegen een berg, te groot en met een nog grotere veranda met zwembaden en met een uitzicht over de andere eilanden en mooie zee. Heel mooi. Daarna varen we nog langs Daydream Island, een klein eilandje waar je ook kunt overnachten..maar wij gaan terug naar onze eigen hut.

Thuis aangekomen, moe, haren als stro, bruine koppen lopen we naar de BBQ spot met een paar kipburgers. Naast ons staat nog een stel te bakken en braden. Weer Nederlanders. Zij reizen al vanaf februari door Australie. Maar..5 weken is ook mooi. We sluiten weer een geweldige dag af Down Under!

1. Ma / Sarina.:
    10 oktober 2015
    Wauw, jullie verhaal in combinatie met de foto's die we toegestuurd krijgen lijkt alles bijna tot leven te komen. Maar kan me ook voorstellen dat je dit in het echt moet zien om de schoonheid te ervaren. Fijn dat jullie de kans hebben om de mooiste plekjes op aarde te ontdekken. Geniet nog heerlijk van jullie huwelijksreis en tijd daar. Weet al is het maar vijf weken, dit is een herinnering voor de rest van jullie leven. Veel plezier nog lieverds en geniet van al het moois. Liefs ma / schoonmama xxx
  2. Marieke:
    10 oktober 2015
    Super Tom en Jes! Klinkt allemaal zo ontzettend gaaf, echt en ervaring samen, super genieten!
    Enjoy de laatste weken nog! Liefs X
  3. Ina:
    12 oktober 2015
    Lieve Jessie en Tom,

Weer een prachtverhaal! Kan niet wachten om alles via de gopro te zien! Tom zal er wel druk mee zijn!

Geniet nog deze kleine twee weken!
    Kijk er wel ontzettend naar uit jullie weer "live" te zien en jullie een "hug" te geven!

Dikke kus!

Mamsie/schoonmoeders