Koraal en vissen: Great Barrier Reef!

8 oktober 2015 - Mackay, Australië

Op 3 oktober vertrekken we om half negen naar de marina met onze entreekaarten voor de boot. We gaan op avontuur naar Green Island, wat midden in de Great Barrier Reef ligt. We eten een 'brekky' in de Pier Mall. Een toast met jam en honing voor Jess en Tom geniet van een toast met gesmolten kaas en een sausage roll. Het is vrij bewolkt en de man bij de checkin geeft al aan dat het een 'bumpy ride' wordt. Hmmm we houden wel van wat avontuur denken we..

Eenmaal op de boot en varende merken we hoe heftig de zee is; meters hogende golven, het gevoel in je buik dat je naar beneden raast met een achtbaan en..kotsende Aziaten om ons heen, 60% van de mensen aan boord wordt ziek, lekker..Tom wordt voor het eerst in zijn leven ook zeeziek.

Eenmaal aangekomen op Green Island knapt het weer gelukkig weer op, samen met Tom :). Op naar de dive shop; we gaan snorkelen in de Great Barrier Reef! Dat is zo ontzettend mooi. We zien vissen die je normaal alleen in een aquarium ziet. Nu zwemmen we er tussen! Na een lange tijd te hebben gesnorkeld, zoeken we onze ligbedden en parasol op. Nu zien we ook pas dat we allebei een goed gekleurde rug hebben gekregen door het snorkelen; ROOD! We lopen na even gelegen te hebben het eiland nog even rond (45mins) en zien een aantal grote schildpadden. Het water is zo mooi helder dat je veel moois ziet.

De tocht terug gaat gelukkig veel beter. De zee is weer rustig geworden en we genieten van de mooie uitzichten. Thuis aangekomen, moe en verwaaid, huren we een filmje: De Minions! Hij's leuk;)

De dag van vertrek naar Airlie Beach. De bestemming die we hebben gekozen vanwege een moment een jaar eerder. We keken samen naar 'All you need is love' Down Under en Robert ging in deze uitzending naar Airlie Beach. We waren allebei gelijk op slag verliefd op dit plaatsje. Het moment is nu aangebroken dat we er ook echt rond gaan lopen. Super!

We vliegen om 15.10u met een Dash 4, klein propellor vliegtuigje via Townsville naar Mackay. Op het moment dat we vliegen is de grote NFL (Rugby) finale van het land tussen de Bronco's en de Cowboy's. Dit leeft net zo erg als het voetbal in Nederland. Iedereen is helemaal gek. Wij kijken op de airport alvast een stukje voorbeschouwing. Het is best een leuke sport als je weet hoe het in mekaar zit.

We komen aan in Mackay, waar we onze huurauto halen. Het is bijna donker, lees: niet slim om te gaan rijden, maar we gaan toch. Jessica rijdt, Tom navigeert. Op een gegeven moment is het pikdonker; je ziet alleen de rode reflectoren op de weg. Lantaarnlampen hebben ze niet op deze wegen. De Bruce Highway. De grootste weg aan de oostkust tussen Cairns en Mackay. En maar hopen dat er geen kangaroo of cassowarrie oversteekt. Gelukkig komt er een busje voor ons te rijden en Jessica besluit er lekker achter te blijven hangen. Dit blijft zo tot voor Airlie Beach. De laatste 20km offroad redden we saampjes. We komen aan bij Airlie Cove Resort. Een kleine camping/caravan resort in de bossen van Jubilee Pocket, 2km van Airlie Beach. We hebben een hutje op palen met balkon, een echt boshutje. Gezellig! We zijn benieuwd hoe het er morgen met daglicht uitziet, spannend! Tot snel en dan o.a. meer over onze tour naar de Whitsundays op een catamaran; zoooooo mooi! xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Thea:
    8 oktober 2015
    O wat zou ik stiekem in jullie rugzak mee willen Het klinkt allemaal geweldig en we kunnen niet wachten op al die mooie filmpjes en foto's. Geniet lekker
  2. Joyce:
    9 oktober 2015