De eerste stop. Aziatische sferen proeven: Singapore!

21 september 2015 - Singapore, Singapore

Later dan het zou moeten zijn, vertrokken we dan eindelijk naar onze eerste bestemming: Singapore.

Maar eerst die lange, gevreesde vlucht. Voor Tom de eerste keer voor een wel erg lange tijd stilzitten..maar dit viel reuze mee. De vlucht vanaf Amsterdam was geboekt bij Emirates. Een maatschappij waar je van alle luxe wordt voorzien. Voldoende afleiding. Meer dan 2000 films, series en spelletjes. Vooral dat laatste viel bij Tom goed in de smaak. Een potje voetbal, afgewisseld met Yahtzee (waar hij maarliefst 10 keer als topscorer genoemd werd) en een aantal films en de eerste tussenstop was al in zicht: Dubai. Jessica was ondertussen gefascineerd door de 3 camera's op de A380,  een enorm toestel, waarvan de opnamens de gehele vlucht op het schermpje werden getoond. De vlucht was ontzettend rustig, duurde 5u en 55 mins en na een uurtje shoppen op Dubai airport, werd deel twee ingezet..Dubai - Singapore.

Ook deze vlucht verliep soepel al hakte de vermoeidheid er wel in. Slapen bleek toch lastiger dan gedacht in een stoel. Gelukkig lukte het de buurman verderop wel met luid gesnurk;)

Eenmaal in Singapore waan je jezelf in een andere wereld. De mensen zien er totaal anders uit en gedragen zich ook anders. Na wat zoeken, hadden we ons gemeld bij de transfer service van ons hotel. Dit duurde allemaal wat langer dan verwacht, maar het hotel maakte alles goed!

Na even het thuisfront geïnformeerd te hebben vanwege free wifi op de kamer (handig!) zijn we de Changhi Coast track gaan lopen. Allebei waren we onder de indruk van de mooie vergezichten over het water, de typisch Aziatische vissersbootjes, de mooie vegetatie en de compleet andere cultuur. Ook voor Jessica was er nog een dik pluspunt; het mooie strand bij het hotel ligt onder de landingsbaan: Dus er is even gespot. Tom heeft gelijk zijn GoPro uitgetest en heeft al het moois gefilmd.

Vervolgens een hapje gegeten bij een lokaal restaurantje met een irritante serveerster die achter ons bleef staan, terwijl we op ons gemak een keuze wilde maken. Lekker opdringerig en gelukkig houden we daar beiden erg van..;) We hadden een curry (bloedheet maar lekker) en spareribs (niet degenen die Tom kent, maar vlees zonder bot) (even wennen maar ook lekker) besteld. Een lekker Tiger biertje erbij..en de serveerster kwam de bon al brengen toen Jessica haar laatste hap net ophad.  Mooi verschil in wat je verstaat onder dienstverlening. We hebben er smakelijk om moeten lachen.

Om 8 uur nog even een heerlijk verfrissende duik genomen in ons zwembad, welke uitkijkt over de Johor straat (zout water rivier). Prachtig! En nu..uitgeblust om 2200u slapen. Morgen staat namelijk de stad op de planning, waarna we s'avonds om 2300u doorvliegen naar...Australië, Darwin!

Tot snel!x

1. Marieke:
    21 september 2015
    Wat leuk dit zo allemaal te lezen! Klinkt nu al als een perfecte honymoon! Heel veel plezier down under
  2. Ma / Sarina.:
    21 september 2015
    Wat een geweldige ervaring voor jullie allebei. En wat leuk voor ons om dit zo mee te kunnen / mogen beleven. Heel veel plezier in die ontzettend grote stad. En doe voorzichtig.