Singapore ontdekken!

26 september 2015 - Cairns, Australië

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben en een super deluxe ontbijt vertrekken we met de taxi naar de stad. We blijken een heuse Europees voetbalfan getroffen te hebben als taxidriver, dus Tom is in zijn nopjes. Ze praten over het Engelse voetbal en de man weet haarfijn de scores te noemen. Grappig. Ondertussen tuurt Jessica (door gebrek aan Engels voetbal interesse) door het autoraam naar buiten. De hoge gebouwen uit het business district van Singapore beginnen al op te doemen.

We worden afgezet in Chinatown, wat een ervaring is dat. Kleine straatjes met Chinese kraampjes. Rood met gouden lampionnen in de bomen boven de straat. Chinese tekens. Een andere wereld. Een mooie start van onze tour door Singapore. We kopen hier nog even twee hele foute minion koffer labels, zodat we onze koffers sneller kunnen herkennen.

We lopen nog een stuk door de stad en bekijken de Sri Mariammantempel. Een hindoeïstische tempel met een geweldige toren met kleurrijke beelden. We gaan niet naar binnen want je moet je schoenen buiten laten staan en stel je voor dat net onze schoenen gestolen worden..Dus na wat foto's en ge-GoPro gaan we verder met de taxi naar Clarke Quay. Deze boulevard ligt aan de Singapore River. We merken ondertussen ook dat het klamme, vochtige klimaat in combinatie met de warmte vraagt om veel drinken, dus we stoppen hier bij...niet een typisch Singaporees maar verschrikkelijk Amerikaans café..Hooters. Mocht je het niet kennen google het maar. Jessica raadde het Tom aan vanwege het concept, waar Tom zich wel in zou kunnen vinden. Laten we het netjes zeggen, rondborstige dames. Alleen viel dit in Azië vanwege de bouw ietwat tegen, he Tom?

Vervolgens wandelen we verder richting zee. Hier komen we nog een stuk circuit tegen van de Grandprix van Singapore, die er een dag eerder was. We komen terecht bij Marina Sands, een ontzettend hoog gebouw met een compleet zwembad met palmbomen op het dak. Indrukwekkend om te zien. We gaan niet omhoog om het uitzicht te bekijken want in de stad hangt nog een vieze rooklucht vanwege branden op de Indonesische eilanden. Zonde dus om naar boven te gaan als er weinig te zien valt van die hoogte.

We eten even wat aan zee bij een lokaal restaurantje, allerlei kleine tapas van kip: Tomproof dus en erg lekker! Na het eten naderen we onze laatste bestemming: Gardens by the bay. Een botanische tuin met verschillende binnentuinen met loopbruggen. S'avonds transformeert deze attractie in een grote lichtshow. Maar dan zitten wij al in het vliegtuig! We kopen een kaartje voor de cloudforrest. Een tropische tuin waar je langzaam een berg beklom met mooie bloemen en planten om je heen. Alleen was de terugweg een uitdaging voor Jessica aangezien je op grote hoogte naar beneden moest lopen over bruggen met doorkijk vloeren, maar er was geen weg terug, dus een mooie uitdaging;)

Eenmaal beneden was het 17.00u en tijd om te gaan. Voordat we naar het hotel gingen, hebben we nog even een take away broodje bij de Subway gehaald. We hebben de broodjes lekker aan het strand bij het hotel opgepeuzeld, heerlijk met zo'n uitzicht.

En met een volle maag weer op naar het hotel waar we onze koffers uit de store ruimte konden halen. Om 20.00 werden we opgehaald door de shuttle bus, net zo krakkemikkig als de heenweg. Om 23.05uu vlogen we door naar...Darwin! De eerste stappen op Australisch land! Zin in!

Xx

1. Nana:
    27 september 2015
    Jaaaa, zo leuk om te lezen allemaal!! Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn... Kan ook niet anders haha. Kan niet wachten tot de volgende blog! Geniet ervan en van elkaar, Mr en Mrs Happylife ;) dikke kus van ons xxxx