North Australia here we are! Darwin.

27 september 2015 - Manunda, Australië

Om 05.00u komen we aan in Darwin, na iets langer dan 4 uur gevlogen te hebben. Nu zijn we klaar met de langere vluchten. Tom wordt bij de border security uit de rij gepikt. Lekker! Maar gelukkig mag hij na wat vragen mee en zetten we officieel de eerste stappen op Aussie grondgebied. We pakken een taxi en komen om 06.00u in het hotel aan, redelijk opgebrand na een nacht zonder slaap. En we mogen de kamer nog niet in, officieel om 14.00u pas. We merken hier gelijk de behulpzaamheid en vriendelijkheid van de Australiers, we worden goed geholpen en de receptioniste probeert ons eerder een kamer te geven. Om wakker te blijven lopen we naar het jachthaventje, waar onze kamer straks ook op uitkijkt. We gaan vissen spotten en ontbijten even voor wat energie bij 'The Boatshed'. Het is hier prachtig! Mooie huizen met grote jachten. Palmbomen. Mooi watertje. En al bijna 30"graden. Het is inmiddels 08.30u en we gaan op hoop van zegen terug naar het hotel. Yes! Over 45 mins komt er een kamer vrij en nadat de schoonmaakster geweest is mogen wij rond 10-en in de kamer. Doodop. Dus we kunnen niet anders dan..zzzzzzzzzz.

Midden in de middag worden we wakker. We zouden een excursie boeken naar een national park 'Litchfield'. Een lange dag met veel inspanning. Gezien we al vrij moe op reis gingen besluiten we dit niet te doen (lees: Tom. Jess was eerst eigenwijs, maar heeft toch maar geluisterd naar haar wijze man *knipoog*).

We besluiten de stad nog even in te gaan. Darwin is te vergelijken met..Ede. Heel klein. De meeste mensen stoppen hier voor de national parks. We wandelen wat rond en wat opvalt is dat hier veel aboriginals wonen. De inheemse bevolking. Wij besluiten lekker een bar op te zoeken en eten gezellig wat. Tom neemt zijn eerste Aussie biertjes: Victoria Bitter en Fat Yak. Jess neemt..heel voorspelbaar een Chardonnay. Heerlijk genieten en relaxen. Daarna nog even naar de 'Coles' de AH van Australie voor wat boodschappen en onder de wol.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thea:
    27 september 2015
    Jeetje Tom en Jessica wat klinkt het allemaal heerlijk :) en ik moet zeggen Jessica dat je heel leuk schrijft het is zo leuk om te lezen. De 2e me R. Blijleven die goed kan schrijven (hè Lizzy :))
    Ik ben nu al zooooooo benieuwd naar jullie foto's maar geniet nog maar even lekker van jullie reis. Hele dikke knuf van Rob en mij xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx