Crocs spotten in Darwin!

27 september 2015 - Manunda, Australië

Dag 2 in Darwin gaan we krokodillen spotten in de buurt. We gaan met de bus naar Crocodylus Parc. We genieten op de heenweg van het Australische landschap. Droog, maar mooi. Zoals we hadden verwacht van deze 'provincie', Northern Territory.

Aangekomen in het park mogen we na een vriendelijk welkom direct mee met een boatcruise. Crocs spotten in de rivier. En de echte krokodillen, de zoutwater crocs, die 5 meter lang kunnen worden! De gids geeft voor het starten van de boot aan dat er geen life jackets aanwezig zijn, omdat dit geen enkele zin heeft, als je in het water valt of de boot zinkt ben je met 1 hap weg, een geruststellend idee..de tocht was mooi en we hebben mooie exemplaren van dichtbij bekeken. Gaaf!

Terug, heelhuids, op de kade lopen we terug het park in. We mogen een 'dragon' en kleine croc vasthouden, super ervaring!
Ook gaan we mee met het croc 'feeden', wat zijn die beesten monsterachtig sterk en groot. De kaken klappen op elkaar bij het pakken van hun prooi aan stok. Zielige kippetjes..Na nog wat native dieren bekeken te hebben als kangaroos, cassowarries en aapjes drinken we nog een drankje en eten we een echte Aussie pie, heerlijk!

In de avond gaan we naar de bekende zonsondergang bij Mindil Beach. Een mooi moment samen en we genieten er intens van! De Mindil beach markets is een echte trekpleister voor toeristen, dus moeten wij dit ook meemaken. We komen aanlopen en er begint net een artiest digeridoo te spelen, begeleidt door een drumband, supergoed! Mensen dansen, leuke sfeer. Verder zijn er allerlei eettentjes met gerechten uit de hele wereld. Hier eten we ook een,hapje uit mee. We lopen verder over de markt, lekker relaxed, helemaal vakantiegevoel:)

De volgende ochtend lekker uitslapen, relaxed ontbijten en...als we op Darwin airport zijn horen we dat we dikke vertraging hebben naar Cairns. Uiteindelijk kwamen we er wel..maar dat horen jullie verder snel!

xx

1. Thea:
    27 september 2015
    O jeetje een "Digeridoo" als Rob dat hoort stapt hij spontaan in een vliegtuig ;)))))))
  2. Jessica & Tom:
    27 september 2015
    Hahahaha, dat zou mooi zijn!;) Bedankt voor je berichtjes, lief! En..de foto's staan er op! x
  3. Joyce:
    28 september 2015
    Wat een heerlijke verhalen.. Ideaal om tijdens m'n pauze op het werk (jaja.. Wij zwoegen door ;) te lezen!! Have fun! Z
  4. Jessica & Tom:
    1 oktober 2015